Cine sunt eu

Fotografia mea
Cu capul pe umeri... mai mereu. Stiu cel mai bine sa fac haz de necaz... al meu sau al altuia pt ca life goes on:) Am terminat Jurnalismul, in Pitesti. Frumos oras... De ceva vreme, locuiesc in Londra.

vineri, 12 decembrie 2008

Bunul- simt, rar ca si floarea-de-colt


Fiecare dintre noi are pretentia de a i se pastra intimitatea, de a i se vorbi frumos, de a fi ajutat atunci cand se confrunta cu situatii limita, dar cand trebuie sa ne comportam asa cu ceilalti, uitam. Asta se numeste lipsa de bun-simt. Si ar fi bine daca s-ar limita numai la atat acesta "definitie". Dar, din pacate, se extinde pe masura ce noi avem pretentia de a evolua. Mi se intampla, din ce in ce mai des, ca, mergand pe strada sa vad gesturi dezgustatoare ale oamenilor: scuipa, arunca chistoace, se imbulzesc sa urce in autobuze. Cat despre respectul fata de doamne... mi-e greu sa vorbesc. Totusi o voi face. Cat poate fi de greu sa-i dai voie unei doamne sa treaca inaintea ta, sa-i deschizi usa, sa-i cedezi locul in autobuz, sa nu o mai injuri in trafic sau sa ai rabdare sa traverseze, fara sa te enervezi si sa strigi dupa ea?



Spre deosebire de o parte a emigrantilor romani, care ies in evidenta doar prin crime, furturi, si violuri, strainii din Romania sunt un exemplu demn de urmat . Dar, barbatilor le este mai usor sa ironizeze un gest, considerat dealtfel normal pentru oamenii cu educatie. Nu mica mi-a fost mirarea, cand sora mea mi-a povestit cum, urcandu-se in autobuz, un student strain, de culoare, i-a cedat locul imediat cum a ajuns in fata scaunului pe care el statea. I-a multumit si s-a asezat. Doamna de langa ea a remarcat gestul si a zis: Asa ceva nu vezi in fiecare zi!". Si avea dreptate!

Niciun comentariu: